E-kurs: Innføring i konkursrett

Her får du en god og helhetlig fremstilling av konkursretten og et overblikk over reglene.

3 juridiske timer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 2 100 NOK ekskl. mva. / Andre: 2 600 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Trenger du en oppfriskning i konkursrett eller er du ny innenfor rettsområdet? Her får du en gjennomgang av hele prosessen i konkursbobehandling, fra åpning av konkurs til avslutning av bobehandlingen.

Etter endt kurs vil du ha en oversikt over prosessen i en bobehandling, herunder bostyrers kontrolloppgaver og plikt om undersøkelser av mulige straffbare forhold begått i forbindelse med konkurs. Kurset består av 14 korte leksjoner. Her får du en helhetlig fremstilling og et overblikk over reglene. Vi går ikke i dybden på enkeltrettskilder eller enkeltspørsmål. Kurset egner seg godt for deg som har litt erfaring fra området og har behov for en oppfriskning, og for deg som er ny og ønsker å jobbe med konkursrett.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement ut 2021. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.