E-kurs: Sentrale emner i kontraktsrett

Dette kurset skulle opprinnelig blitt avholdt i mars 2020. Som følge av koronasituasjonen har kurset blitt gjort om til et e-kurs. Du kan derfor se kurset når og hvor det passer for deg. Kurset er et «must» for de som vil ha et godt grunnlag for å ta stilling til ulike kontraktsrettslige spørsmål, og ønsker å jobbe mer med avtaler og kontrakter.

7 juridiske timer

E-kurs

31.12.2020

Medlemmer: 3 400 NOK Andre: 3 900 NOK Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Her får du en grundig gjennomgang av de mest sentrale reglene i kontraktsretten. Kontrakter og avtaler er noe alle jurister får bruk for i sitt arbeide, og det er viktig å ha god kunnskap og forståelse når man skal avgjøre ulike kontraktsrettslige spørsmål. Kurset begynner med å se på de grunnleggende kontraktsrettslige prinsippene, tolking av avtaler, lovgrunnlaget for avtaler og betydning av prinsippene når vi tar stilling til uregulerte spørsmål. Videre ser vi på utforming av kontrakter og forholdet til bakgrunnsretten, kontraktsbrudd og hvilke krav som kan gjøres gjeldende og tilslutt partenes adgang til selv å regulere rettsvirkningene av kontraktsbrudd.

Dette kurset er et «must» for de som vil ha et godt grunnlag for å ta stilling til ulike kontraktsrettslige spørsmål, og ønsker å jobbe mer med avtaler og kontrakter.
Det ordinære kurset var satt opp våren 2020, og har blitt gjort om til et e-kurs som følge av situasjonen rundt covid-19. Kurset vil være tilgjengelig for påmelding frem til 31.12.2020.

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement ut kalenderåret 2020. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til livestream-versjonen av høstens årlige oppdateringskurs. Her kan du lese mer om abonnementet.