E-kurs: Sentrale emner i kontraktsrett

Kurset er et «must» for deg som vil ha et godt grunnlag for å ta stilling til ulike kontraktsrettslige spørsmål, og ønsker å jobbe mer med avtaler og kontrakter. Se kurset når og hvor det passer for deg.

7 juridiske timer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 3 400 NOK ekskl. mva. / Andre: 3 900 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Her får du en grundig gjennomgang av de mest sentrale reglene i kontraktsretten. Kontrakter og avtaler er noe alle jurister får bruk for i sitt arbeide, og det er viktig å ha god kunnskap og forståelse når man skal avgjøre ulike kontraktsrettslige spørsmål. Kurset begynner med å se på de grunnleggende kontraktsrettslige prinsippene, tolking av avtaler, lovgrunnlaget for avtaler og betydning av prinsippene når vi tar stilling til uregulerte spørsmål. Videre ser vi på utforming av kontrakter og forholdet til bakgrunnsretten, kontraktsbrudd og hvilke krav som kan gjøres gjeldende og til slutt partenes adgang til selv å regulere rettsvirkningene av kontraktsbrudd.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.