E-kurs: Tomtefeste – andre festeforhold

Dette kurset tar for seg de sentrale reglene innenfor feste til næringsformål. Foredragsholder er Thomas Andersen.

2 juridiske timer / 2 eiendomstimer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 1 500 NOK ekskl. mva. / Andre: 2 000 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Målet med kurset er å gjennomgå de sentrale reglene og dommene som gjelder feste til næringsformål.

Lovgivers målsetning med tomtefesteloven var å lage en enkel, oversiktelig lov hvor fester og bortfester selv skulle kunne avklare sine rettslige posisjoner – uten bruk av advokater eller jurister. Men, tomtefeste har utløst mange juridiske spørsmål og det gjenstår flere uløste spørsmål. Det er derfor behov for en rekke avklaringer – særlig innenfor næringsfeste. Med formål om å skape klarhet, vil kurset ta for seg de sentrale reglene innenfor feste til næringsformål.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

___

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.