E-kurs: Tomtefeste – bolig og fritid

Velkommen til dette e-kurset i tomtefeste! Her vil Thomas Andersen gjennomgå de viktigste bestemmelsene i tomtefesteloven, med sikte på reglene om bolig og fritidsfeste.

1 juridisk time / 1 eiendomstime

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 900 NOK ekskl. mva. / Andre: 1 450 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Her vil du få en gjennomgang av de sentrale reglene og de viktigste dommene innenfor dette området. Dette kurset er relevant for alle jurister og advokater som arbeider med tomtefeste, og for deg som trenger en innføring i rettsfeltet.

Lovgivers målsetning var at tomtefeste skulle være så enkelt og oversiktlig at fester og bortfester kunne avklare sine rettslige posisjoner, uten bruk av jurister. Men, tomtefeste har utløst mange juridiske spørsmål. Med formål om å skape klarhet, vil kurset ta for seg de viktigste reglene i tomtefesteloven.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.