E-kurs: Varemerker – hva er du beskyttet mot?

Det å beskytte virksomhetens navn og varemerker, er en viktig oppgave for enhver bedrift. Her får du en grundig gjennomgang av de grunnleggende aspekter ved varemerkeretten!

3 juridiske timer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 2 100 NOK ekskl. mva. / Andre: 2 600 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Varemerker er en vanlig måte å beskytte virksomhetens merkevare på, samt de varene eller tjenestene som virksomheten leverer. Varemerker er særlig aktuelt i dagens delingsøknomi, hvor mange virksomheter gjerne bare har immaterielle eiendeler.

Dette kurset omhandler de grunnleggende aspekter ved varemerkeretten. Her får du en gjennomgang av hva varemerker beskytter deg mot, hvilke handlinger du som varemerkeinnehaver kan motsette deg, og hva slags type merker som du kan ha beskyttelse overfor. Vi ser særlig på beskyttelsesomfanget av registrerte varemerker, og belyser vilkår for varemerkeinngrep og hva som utgjør varemerkerettslig relevant bruk. Avslutningsvis belyses alternative sanksjonsmuligheter ved varemerkeinngrep.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til livestream-versjonen av høstens årlige oppdateringskurs. Her kan du lese mer om abonnementet.