JUS-KURS: Fagforum i arbeidsrett

Fagforumet er en møteplass for deg med erfaring innen arbeidsrett og som ønsker ytterligere faglig fordypning ved selv å bidra med din kunnskap i samtale og drøftelse med kollegaer. NB! Begrenset antall plasser.

4 juridiske timer

Digitalt og fysisk

21.01.2021 11.30 - 22.04.2021 16.30

Medlemmer: 8 450 NOK Andre: 9 900 NOK

Les mer og meld deg på

HVA LÆRER DU?

Fagforumet er en møteplass for deg med erfaring innen arbeidsrett og som ønsker ytterligere faglig fordypning.

I hvert fagforum vil det være en faglig innledning før ulike cases/problemstillinger diskuteres i grupper. Gjennom å dele kunnskap, erfaringer og spørsmål i grupper og plenum er målet økt læringsutbytte – noe mer enn hva man gjør gjennom en vanlig forelesning.

Samlingene har erfarne og dyktige innledere til hvert tema. I tillegg vil fagforumslederne bidra med å fasillitere for dialog og drøftelser av problemstillingene. Det blir også god mulighet til å knytte nye kontakter med andre kollegaer i arbeidsrettsmiljøet.

Fagforumet passer for deg med erfaring innen arbeidsrett. Fagforumet vil passe for deltakerne som ønsker fordypning i fagstoffet gjennom diskusjon, refleksjon og deling av kunnskap.

Forumet ledes av advokat Martin Jetlund (Schjødt), advokat Christel Søreide (Wiersholm) og advokat Trond Erik Kvalsnes (Simonsen Vogt Wiig).

I dette fagforumet i arbeidsrett har vi valgt ut to sentrale og praktiske temaer til fordyping. Vi ser nærmere på utvelgelse av ansatte ved nedbemanning og innleie fra bemanningsforetak.

Fagforumet den 21. januar vil gå digitalt i Zoom Meeting. Det innebærer at alle deltakere og forelesere/veiledere er koblet opp med lyd og bilde i sanntid. Forelesere vil kunne se deltakerne, og dere som deltakere vil se forelesere og de øvrige deltakerne og alle vil kunne samtale med hverandre  enten i  «fellesrommet» eller i særrom digitalt via skjerm. Vi velger denne løsningen til dette fagforumet grunnet usikkerhet rundt smittesituasjonen og restriksjoner på fysiske samlinger.

Fagforumet den 22. april vil være med fysisk tilstedværelse. Dere møter hverandre til samlingen. Hvis situasjonen fortsatt er usikker mht smittesituasjonen og restriksjoner, settes samlingen opp digitalt.

Det er begrenset antall plasser.