JUS-KURS: Det årlige ekspropriasjonsrettskurset

Bli oppdatert på rettspraksis det siste året, og få med deg nye aktuelle temaer.

7 juridiske timer / 3 eiendomstimer

Oslo Kongressenter Folkets Hus, Youngs gate 21, Oslo

15.04.2021 09.00 - 17.00

Medlemmer: 4 300 NOK / Andre: 5 400 NOK

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Dette kurset er et fast faglig og sosialt treffsted for dere som arbeider med juridiske problemstillinger tilknyttet ekspropriasjon. Siktemålet med kurset er generell oppdatering innenfor fagområdet, kombinert med dypere innføring i emner som er særlig aktuelle eller praktisk viktige for dere som jobber med ekspropriasjon. I 2021 har vi begrenset oss til en dag. Det kan også være restriksjoner på hvor mange av dere som kan delta fysisk, men til gjengjeld er det mulig å følge foredragsholderne digitalt.

Årets kurs vil på vanlig måte fokusere på den rettspraksis som har vært i 2020 og ny lovgivning, også i år med Jarle Holstrøm fra Haavind som foredragsholder.  Birgitte Bie Mørkved og Magnus Dæhlin gir oss et innblikk i tilpasningsplikten sett fra både eksproprianten og ekspropriatens ståsted og Erik Møse tar oss rundt i EMD med et blikk på EMK og ekspropriasjon. Erlend Stabell Daling tar opp problemstillingen "Totenvika - hva nå" og Ragnhild Sæhlie Jetlund avslutter dagen med temaet om innpåkjøp i privat vei.

Du kan også delta digitalt via direktestrømming. Påmelding til livestream her

JUS tilrettelegger for god læring i trygge omgivelser.

Deltar du fysisk på et av våre kurs, så sørger vi for at rådene fra helsemyndighetene og de rådende smittevernstiltakene følges med stor respekt. Du vil kunne holde god avstand til din med-kursdeltaker, du vil ha rikelig tilgang til hånddesinfeksjon, servering vil tilrettelegges for å unngå berøring av samme utstyr, renholdet av lokaler og toaletter vil følge en effektiv plan, og slusing inn og ut av møterom og pauserom vil være godt gjennomtenkt og kontrollert. Les mer om våre smittevernrutiner her.