JUS-KURS: Fagforum i arbeidsrett

Fagforumet er en møteplass for deg med erfaring innen arbeidsrett og som ønsker ytterligere faglig fordypning ved selv å bidra med din kunnskap i samtale og drøftelse med kollegaer. NB! Begrenset antall plasser.

4 juridiske timer

JUS Lab, Kristian Augusts gate 7B, OSLO

12.10.2021 11.30 - 16.30

Medlemmer: 3 950 NOK / Andre: 4 750 NOK

Les mer og meld deg på her

Fagforumet er en møteplass for deg med erfaring innen arbeidsrett og som ønsker ytterligere faglig fordypning.

I hvert fagforum vil det være en faglig innledning før ulike cases/problemstillinger diskuteres i grupper. Gjennom å dele kunnskap, erfaringer og spørsmål i grupper og plenum er målet økt læringsutbytte – noe mer enn hva man gjør gjennom en vanlig forelesning.

Samlingene har erfarne og dyktige innledere til hvert tema. I tillegg vil fagforumslederne bidra med å fasillitere for dialog og drøftelser av problemstillingene. Det blir også god mulighet til å knytte nye kontakter med andre kollegaer i arbeidsrettsmiljøet.

Fagforumet passer for deg med erfaring innen arbeidsrett. Fagforumet vil passe for deltakerne som ønsker fordypning i fagstoffet gjennom diskusjon, refleksjon og deling av kunnskap.

Forumet ledes av advokat Martin Jetlund (Schjødt), advokat Christel Søreide (Wiersholm) og advokat Trond Erik Kvalsnes (Simonsen Vogt Wiig).

I dette fagforumet i arbeidsrett har vi valgt et praktisk og utfordrende tema.  Vi ser nærmere på IPR i arbeidsforhold. Hvem blir eier ved at ansatte presterer, legger ned  "skapende" innsats, og hvordan går virksomheter/ansatte frem for å beskytte immatreielle rettigheter - rettighetene er viktige forutsetninger for mange virksomheters konkurransesituasjon, markedsandeler og marginer.
Advokat Are Stenvik og advokat Eirik Basmo Ellingsen, Advokatfirmaet BAHR, vil ha innlegg på tema.

Det er begrenset antall plasser. Påmeldingsfrist 13. september.