JUS-KURS: Skatt og immaterielle eiendeler

Få et dypere innblikk i temaet, herunder aktivering av FoU, samt muligheter og fallgruver ved overføring av IP over landegrenser.

7 juridiske timer

Webinar eller Oslo Kongressenter Folkets Hus, Youngs gate 21, Oslo

28.10.2021 08.30 - 16.15

Medlemmer: 4 150 NOK / Andre: 5 250 NOK

Les mer og meld deg på her

Kurset vil fokusere på aktuelle tema knyttet til den skattemessige behandling av immaterielle eiendeler, herunder ulike typer kryptovaluta. Skattemyndighetene har stadig fokus på den skattemessige behandling av avgifter til utvikling av immaterielle eiendeler samt goodwill ved salg av virksomhet. Nye dommer på området gjennomgås. Ulike modeller for eierskap og utvikling og bruk av immaterielle eiendeler, særlig på tvers av landegrenser vil bli gjennomgått. Den internasjonale utviklingen på området har vært stor de siste par årene. OECDs BEPS regler for å bekjempe skatteunndragelse og overskuddsflytting vil kort bli omtalt med vekt på immaterielle eiendeler.

Kurset avholdes fysisk eller som livestream.

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.