JUS-KURS: Statsansatterett – utvalgte emner

Jobber du med arbeidsrett? Her behandles spørsmål om ansettelsesorganets kompetanse og vedtaksmyndighet, arbeidsgivers styringsrett i statlig sektor, fortrinsretten i staten og reglene om prøvetid. Følg kurset via direktestrømming!

5 juridiske timer

Digitalt

14.04.2021 09.00 - 15.00

Medlemmer: 3 500 NOK / Andre: 4 150 NOK

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Dette kurset har relevans for alle som driver med arbeidsrett i statlig sektor. Kurset tar for seg utvalgte problemstillinger innenfor statsansatteloven (som trådte i kraft i 2017) og har særlig fokus på  problemstillinger som loven reiser, etter å ha vært praktisert en stund.

Kurset vil særlig behandle spørsmål om ansettelsesorganets kompetanse og vedtaksmyndighet, arbeidsgivers styringsrett i statlig sektor, fortrinsretten i staten og reglene om prøvetid.

______

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement ut 2021. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.