Høstkurs i Italia med Telemark krets

Gardasjøen, Italia

22.09.2022 - 25.09.2022

Etterutdanningstimer: 10 juridiske + 2 eiendomsmeglingstimer

Pris: Prisen for hele reisen er kr. 14.600 inkl. fly, opphold, mat og drikke, samt utflukter (ekstra ved enkeltrom og el-sykler). For det faglige innholdet, tilkommer en faktura på cirka kr. 1500 – 2000, litt avhengig av hva vi får i støtte fra Jus.

Påmeldingsfrist: 21.januar 2022                                                                                                                                            Påmelding er bindende. Scroll ned til gruppen «Advokatforeningen, Telemark krets», og legg inn passordet: advokatforening. Klikk deretter videre og fyll inn informasjonen som er påkrevet. Legg inn 1 person, og ikke 2 som kommer automatisk opp.

Meld deg på her

I samarbeid med Olivenreiser har kretsstyre satt sammen et flott program til Telemark krets. Dette er det samme programmet som var planlagt i 2020.

Det er reservert 25 plasser på fly og hotell. Her er det derfor førstemann til mølla som gjelder.

Faglig program for kurset:

- Advokatfirma Eckhoff, Fosmark & CO v/ advokat Ståle Kihle holder 2x3 juridiske timer i følgende emner:

1. Familierett: Felleseieskifte mellom ektefeller med vekt på både gjenstandsmessig og verdimessig oppgjør herunder skjevdeling.

2. Arverett: Gyldighet av testamenter med særlig vekt på testasjonsevne (al § 41), utnyttelse av testator (§ 45), og gyldighet/tolkning i forbindelse med forutsetningssvikt (al § 59).

3. Ajourføring i emnene: Sivilprosess, arv- og familierett og arbeidsrett.

- Brækhus Advokatfirma DA v/ advokat Pål Ansteensen eller Dag Michael Bjerkli gir 4 timer i "Praktisk husleierett - bolig og næring" :

• Kurset gir en praktisk gjennomgang av sentrale emner innen husleieretten, og er godkjent av Finanstilsynet med 2 eiendomsmeglingstimer.

Dersom dere lurer på avbestillingsregler og refusjon på grunn av korona, kan dere lese mer om dette her.

Vi håper mange er klare for sydligere breddegrader, godt faglig innhold og ikke minst hyggelig samvær.

Styret i Telemark krets