Yngre advokater Midt-Hålogaland og Troms krets inviterer til felles kurs og middag på Hamn i Senja

Bli med på kurs, festmiddag, overnatting og aktivitet på Hamn i Senja september 2022!

5 juridiske timer

09.09.2022 10.00 - 10.09.2022 10.30

NOK 3.000,- Kursavgiften inkluderer lunsj og 3-retters festmiddag på fredag. Drikke er ikke inkludert. Valgfrie tillegg: Aktivitet; bodyrafting i malstrøm. NOK 1.395,- per pers.

Meld deg på her

Hvem passer kurset for?

Alle advokater / advokatfullmektiger som arbeider med tvisteløsning.

Hva lærer du?

Temaet for kurset er effektiv tvisteløsning - fra saken kommer inn til den er forlikt eller avgjort i retten. Gjennom kurset vil du få innsikt i:

• Hvorfor og hvordan du skal gjøre prosessrisikoanalyser
  • Hvordan legge opp en god tvistestrategi og ta de riktige beslutningene underveis i prosessen
  • Hvordan gjennomføre en effektiv og strukturert saksforberedelse, herunder forberedelse til innledningsforedrag, vitneutspørring og prosedyre
  • Hvordan interagere med klienten underveis

Foredragsholder:

Kurset holdes av Hans Augun Parmann, som er advokat og partner i Wiersholm. Parmanns kjernekompetanse er innen entrepriserett, kontraktsrett og tvisteløsning. Parmann er en erfaren prosjektleder og har bred erfaring med håndtering av store og komplekse saker for norske og internasjonale klienter. Han har erfaring fra alle domstolsnivåer, voldgift (norsk og internasjonal), forhandlinger og mekling. Parmann er leder for Wiersholms faggruppe for kontraktsrett og entreprise.

Aktivitet:

I forbindelse med årets kurs har vi også gleden av å tilby bodyrafting i malstrøm via Hamn i Senja. Aktiviteten beskrives som «herlig og annerledes, en svevende mindfulness-opplevelse på havet i flytedrakter». Bodyrafting passer for alle og er ikke fysisk krevende. Minste høyde bør være ca. 150 cm. for at draktene skal passe.

Tidspunktet for bodyrafting avhenger av tidevannet, og lørdag 10. september er oppstartstidspunktet anslått til ca. kl. 10.30. Varighet er ca. 1,5-2 timer (for én runde).

Pris:     NOK 1.395,- per pers.

Påmelding til bodyrafting gjøres via kommentarfeltet i påmeldingen.

Annet:

Kurset har begrenset antall plasser så vær tidlig ute!

Overnatting reserveres via kommentarfeltet i påmeldingen til redusert pris på NOK 1.695,- per person per natt. Dersom det er ønskelig med dobbeltrom bes det spesifisert, pris for dobbeltrom er kr. 850,- per person per natt. Begge alternativer inkluderer frokost.

Overnatting betales direkte til hotellet ved utsjekk.

Påmelding er bindende.

Det tas forbehold om gjennomføring av kurset som følge av nasjonale og lokale smittevernregler og/eller anbefalinger grunnet covid-19. Kurset kan derfor bli avlyst på kort varsel.

Det tas forbehold om avlysning ved få påmeldte.

Foreløpig program:

Fredag 9. september:

Kl. 10.00          Oppmøte og registrering

Kr. 11.00         Oppstart kurs; effektiv tvisteløsning v/ Hans Augun Parmann, Wiersholm.

Kl. 17.30          Kursslutt

Kl. 18.00          Festmiddag

Lørdag 10. september:

Kl. 10.30          Bodyrafting i malstrøm (Obs: Tidspunktet avhenger av tidevannet.)

Det tas forbehold om endringer i programmet.

Påmeldingsfrist: 16. juni 2022