YA Midt-Hålogaland: Årets Svolværkurs 2021 - Kurs i forhandlingsteknikk

Yngre advokater Midt- Hålogaland og Troms krets har gleden av å invitere til felles kurs og middag i Svolvær. . Bli med på kurs, festmiddag, overnatting og aktivitet i Svolvær september 2021!

5 juridiske timer

Thon Hotel Svolvær

03.09.2021 10.00 - 04.09.2021 13.00

Prs: NOK 2.000,- for medlemmer NOK 3.000,- for andre Valgfrie tillegg: Middag NOK 625,- Vinpakke NOK 365,-

Påmelding til middag (middag og evt vinpakke) og reservasjon av hotellrom gjøres ved at det skrives inn i kommentarfeltet ved påmeldingen

Meld deg på her

Hvem passer kurset for?

Advokater, advokatfullmektiger og jurister som ønsker å utvide sin kompetanse innen forhandlingsteknikk og som ønsker tips og råd til hvordan man forhandler på egne og andres vegne.

Hva lærer du?

Lær hvordan du oppnår de beste resultater både i den enkelte forhandling og over tid. Bli kjent med et systematisk begrepsapparat du kan bruke for å organisere dine erfaringer og forberede deg effektivt til enhver forhandlingssituasjon. Tren på effektive teknikker for å skape og fordele verdi i morsomme og lærerike øvelser og rollespill skrevet spesielt for dette kursopplegget.

Kurset kombinerer praktiske eksempler og øvelser med forskningsbasert kunnskap om hva som virkelig fungerer i forhandlinger.

Innhold

• Hva er forhandlingskompetanse?
  • Syv nøkler til effektive forhandlinger
  • Når det handler om fordeling
  • Fra fordeling til integrasjon
  • Emosjoner, relasjoner og subjektiv verdi
  • Strategier og taktikker for å unngå feil og overvinne hindringer

Foredragsholder:

Sverre Blandhol er professor fra Det juridiske fakultet i Oslo. Sverre har forsket og undervist om forhandlinger i en årrekke, og har betydelig praktisk erfaring fra arbeid som advokat, mekler og rådgiver. Sverre er kjent som en engasjerende og dyktig kursleder og holder en rekke kurs og foredrag for offentlige og private virksomheter. Sverres seneste bok er Smarte forhandlinger, Universitetsforlaget 2020.

Aktivitet:

I forbindelse med årets kurs har vi også gleden av å invitere samtlige deltakere med på en fjelltur til Fløya lørdag 4. september med avgang fra Thon Hotell Svolvær kl. 10.30.

Fløya er Svolværs byfjell (590 moh), og fra toppen vil man få flott utsikt over byen. Turen tar om lag 3 timer, og har moderat stigning fordelt på 1,5 km. Dersom noen ønsker en lengre tur er det mulig å fortsette videre fra Fløya til Blåtiden eller Tuva.

Annet:

Begrenset antall plasser så vær tidlig ute!

Overnatting reserveres her til redusert pris på NOK 1.425,- for enkeltrom. Det kommer et tillegg på NOK 300,- for en ekstra person pr. natt, og må bestilles særskilt ved påmelding. Overnatting betales direkte til hotellet ved utsjekk.

Advokatforeningen bistår kretsene med registrering og fakturering.

Påmelding er bindende.

Det tas forbehold om gjennomføring av kurset som følge av nasjonale og lokale smittevernregler og/eller anbefalinger grunnet covid-19. Kurset kan derfor bli avlyst på kort varsel. Dersom arrangør avlyser kurset vil kursavgiften refunderes.

Det tas også forbehold om tilstrekkelig antall påmeldte for gjennomføring av kurset.

Påmeldingsfrist 25.06.2021