Studentmedlemskap

Studerer du juss og er nysgjerrig på advokatbransjen?

Lurer du på hvilken karriere du skal velge den dagen du er ferdig på studiet? Er advokat et av alternativene? Som studentmedlem i Advokatforeningen kommer du tettere på advokatbransjen, de mulighetene den gir, og de menneskene som jobber der.

Det er gratis å være studentmedlem i Advokatforeningen. Som studentmedlem får du:

• Tilgang til gode medlemsrabatter hos blant annet SATS, Synsam og Thon Hotels.
  • Fordeler i Handelsbanken hvor du får egen rådgiver og gode betingelser på lån, kort og sparing
  • Invitasjon til relevante foredrag, som er gratis å delta på. Eksempler på populære foredrag er:
    • Manuduksjon i advokatetikk
    • Survival guide for advokatfullmektiger
    • De første rettssakene
  • Tilgang til arenaer for nettverksbygging, kompetanseheving og rettspolitisk engasjement.
  • Økt innsikt i de ulike advokatprofesjonene, noe som gir bedre forutsetninger for gode karrierevalg.
  • Kunnskap om advokatetikk og Regler for god advokatskikk.
  •   Tilgang til nyttige maler, veiledere og statistikk
    • Ansattavtale for fullmektig
    • Veileder for prinsipal og fullmektig
    • Lønns – og bransjestatistikk

Skal du skrive masteroppgave innen strafferett eller straffeprosess? Da kan du søke om å få tildelt Advokatforeningens strafferettsstipend og skriveplass.
Her kan du lese mer og søke om strafferettsstipendet.

Ta det første steget inn i advokatbransjen allerede i dag.